Monday, April 13, 2009

earth hour

earth hour? oi dah 3 minggu dah berlalulah, mimpi kot. ah aku x peduli, ni blog aku kan, so sukati aku lah nak letak entry kisah 40 thn lalu pun, kalau rasa nak baca, baca lah, kalau rasa menyampah, just leave. senang kan, demokrasi terpimpin gitu, demokrasi terpimpin kepala hotak kau? eh, cam kenal je ayat tu hikkkssss...

masa hari earth hour tu, kami ke sogo, beli barang utk anak, ya, p lah mana2 pun sekarang ni, sogo, jusco, carrefour, semuanya beli brg utk anak, brg utk kami sendiri hanyalah stok bulanan, beras, sunlight, minyak, kitchen towel, tissue paper, blablablabla etc.






aksi2 rifqy kat sogo, masa ni mr shaifull tgh bfast, awai gila kami sampai hari tu, bukan takat lari ja boleh berganti2, makan pun berganti2 tau, dah x dak dah aksi2 romantik suap2 gitu, mr shaifull makan, aku jaga rifqy, aku makan, mr shaifull take turn, x pa lah, anak punya pasal kan






eee anak mommy dah jadi big boy lah. mommy ngan ayah sayang eqy sangat2 tau



tp x pa lah, asalkan anak bahagia, kita pun dah rasa tenang kan? balik dr sogo, singgah kat carrefour, beli keta baru rifqy, keta flinstones, sbb kena tolak ngan kaki, kesiannnnn. lepas dr carrefour, teruskan perjalanan, p jusco plak, kat jusco, beli stok barang rumah, pastu beli daging kambing bbq, fuhhh sedap siot. nak bbq sebelum konsertlah kiranya ni.







malam tu, sebelum konsert dan sebelum jam 8.30, mr shaifull pun gigihlah "membbqkan" daging kambing tu. alah, 3 ketul je pun, cukuplah utk tempolok kami kan. byk2 kang aku gak yg hi-bp. kiranya malam tu bercandle light dinner lah, tp tuan blog yg comel ni seperti biasalah, mana boleh bila time2 penting camtu nak gelap2kan, mesti aku nak cerah, aku gagah jugak bukak lampu yg ala2 sentimental tu sat ja pun.

yg si rifqy plak, dah kecoh semacam, ya lah, dgn gelapnya, dia pun dah ke hulu ke hilir x tentu arah, sian budak kecik tu.

apa2 pun, tahniahlah utk neighbour2 aku, semuanya mmg menyertailah kempen ni, tahniah utk diri sendiri.





umah aku yg tengah2 tu lah, yg di sebelah kiri dlm gambaq ni, mmg bergelap ja sepanjang 3 thn, ya lah, tuan dia pun kat geneva sana. dah sah2 lah earth hour ja sepanjang tahun, hehehehehehe...

3 comments:

bukhairiah said...

taq utk awak...

1) Letakkan Gambar Anak yg baru lahir. Gambar kalo boleh mestilah gambar yang msh dalam wad maknanya gambar anak hari PERTAMA

2) Letakkan butir ini :

Nama penuh :


Nama Panggilan :

Jantina :

Tarikh Lahir :


Tempat Lahir :


Berat Lahir :

Cara Kelahiran :

3) last sekali... apakah harapan korang pada anak ini.. dan korang nak anak ini jadi apa besar nanti... dan KENAPA..?senang kan....??

m|era said...

kami pulak tiap2 malam earth hour, kalau tak earth hour sampai ke tengah malam dok Dibo jaaa.. hehehhe!

mrs shaifull said...

kmira - lawaklah, mesti aj x mau lena kan