Monday, April 13, 2009

pokok jambu




pokok jambu mr shaifull dah mengeluarkan buah. kecik je pun, aku rasa rifqy lg tinggi dr pokok jambu tu, tp apa2 pun bg jugaklah sokongan moral utk mr shaifull kan bila dia tanam pokok tu kat depan umah.

tau x bentuk sokongan moral aku tu camna? camni ha, "abang, buah jambu kat depan tu dah boleh makan ke belum?"

senyap ja x dak respon pun, dua tiga kali gaklah aku ulang dan ulang dan ulang soalan yg sama, sampai aku rasa telinga dia dah x mampu nak menampung jumlah soalan aku yg menerjah masuk tu.

ari tu, masa mak ayah adik aku ada kat umah, dia pun kutiplah 3 bijik buah jambu tu, bawak masuk umah, potong kecik2, bg aku, mak ayah adik ngan dia sekali rasa, boleh tahan gaklah rasanya, ada mcm kelat2 dan lemak2, maklumlah, baru lg kan. kiranya pokok jambu tu x sempat nak akil baligh lg lah.

akhirnya berjaya jugak aku makan buah jambu tu hehehehehehee....


4 comments:

m|era said...

wow, nanti bila pokok jambu tu dah besaq, boleh lepak2 bawak pokok tu.. teringat dulu kat rumah tok ada pokok jambu berbuah lebat, sambil dok bawah pokok tu sambil petik dan makan!

yanz said...

a'ah, pastu bila angin kuat, tak larat sapu daun2 jatuh2..heheheh.. boh baja tak, bagi besar sket..

CT NORAMIZA said...

ala yarn, rumah tanah sekangkang kera, hembus ngan mulut pun dah terbang daun2 tu semua :) kihkihkih

Anonymous said...

wahhhh sedap kalau cicah ngan kuah rojak mak B ni...sini jambu ayaq xdk..leceh btoi!

~effa~