Thursday, March 26, 2009

bila dah lambat...

mcm2 boleh jadi. hari ni kami terlambat, mm actually bukan kami, tapi aku. oleh kerana tahap kerajinan aku menyusut ke tahap yang paling minimum mcm air banjir kering tu, aku bgn lambat. tp mr shaifull as usual, awal. alah sekali sekala kan, x kanlah setiap hari selama 365 hari aku kena tepat je bgn b4 6, sekali2 aku pun nak gak merasa ala2 keja swasta, masuk keja kul 9.

dan bila dah lambat, mcm ributlah aku pg tadi, pasang langsir kat mata serba sket, pakai bedak, lipstick, dahhhhh. capai handbag, minum nescafe, dukung anak masuk keta, tunggu mr shaifull kunci gate, jalannnnnn.

bila dah sampai ofis, xtvt wajib bila dah duduk2 lepas onkan pc, mestilah nak "suluh" muka kat cerminkan. aku pun ambiklah compact powder aku, sekali aku dengaq mcm pelik ja bunyi dia, bukak2 ja ha kauuuu amekkkkkk. berderai bedak aku, bykkkk lg pulak tu, huuuuuuuuuhhuuuuhhuuu...

rifqyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy



8 comments:

juedaniel said...

bedak dah jadi talkum powder ke? hihii

Aida said...

hehehe .. penangan anak dia tlg mummy loose kan bedak yg compact tu .. comeyyy lah rifqy .. nice blog too .. :)

mommyrifqy said...

juedaniel - tah masa bila dia kerjakan bedak aku tu pun x tau lah

aida - tq. tu lah pasal, tgk2 dah jadi debu

@Z said...

dulu dah penah terkena camtu..semalam plak masa nak tenyeh lipstik, tengok2 wawa dah tokak sekerat..rasa nak nangeh je..pagi ni tenyeh lipstik pakai jari..guna jari pun boleh..huhu

♥miss zaza♥ said...

hahaha
comey nya rifqy ;)

btw
salam singgah

eyzzah said...

Hi CT. nice blog. Thanks sebab visit blog eyzzah.

inabu said...

baguih eqy wat camtu, baru k.ct bleh beli compact powder baqu, baru ok skit ekonomi mesia, hihi!!!

mommyrifqy said...

az - dek kerana bedak tu, habih kat seluaq, kat dlm keta, kat dlm handbag, semua berbedak

miss zaza - thanks sbb singgah, singgahlah selalu tau

eyzzah - hi eyzzah, welcome.

inabu - amboih dekna, luluh tau hati dan perasaan tgk bedak jadi gitu huhuhuhu...