Tuesday, April 14, 2009

nasi ayam ct noramiza, he he he...

aippp jgn gelak, jgn nak hina kebolehan aku tau. aku mmglah kaki bangku (blh guna ke peribahasa tu) dlm bab2 memasak ni, tp atas dasar keprihatinan dan sayang pada seorang suami yg mengorder saya utk memasak nasi ayam masa weekend ari tu, layan gak lah. setahun sekali apa salahnya kan? :) wargahakhakhakaha

seawal pagi (kul 10 tu dah kira awal sgt lah bg aku, ye lah, standardlah kan, weekend mana boleh bgn awal2 camtu), aku dah mulakan operasi. ketung ketang ketung ketang, eh aku ni memasak ke bertukang, ah x kisahlah, janji misi aku, sukses sukses!!

nasib baik gaklah, sebelum kak linda meninggalkan malaysia dulu, dia dah siap2 turunkan ilmu nasi ayam tu kat aku, kiranya dah 2 3 kali gak lah aku masak nasi ayam berpandukan resepi kak linda ni, tenkiu so much kakak! kalau dak, x dptlah aku nak berbakti kat mr shaifull, errr berbakti ke camtu ha?

dan inilah hasilnya, makan utk 2 org, mmg berselera sungguh aku tgk mr shaifull makan, comel jer dia tambah sampai 2 kali, kalau dia x tambah, confirm dia x comel, :) wargahkahaahk boleh camtu, agak2 derhaka x?





kak linda, ok x mcm tu?





itu lah sahaja yg sempat disnap oleh kami, kiranya x sempat nak pk panjang lagi, letak je kamera tu terus ngap je lah. fuhhhh sedappp (biarlah aku puji masakan aku sendiri, kalau aku x puji, sapa lg nak puji, nak harap hampa puji, hampa bukannya merasa pun kan? ahakkksss keji kan aku)

p/s - kak linda, ct dah pandai buat agar2 lumut gak, nnt klinda balik ct buat ok? eleh, jgn nak gelak2lah, poyo!!!

ok, sampai di sini sahaja rancangan "mari memasak bersama saya", jumpa lagi!!!

18 comments:

yanz said...

hhahaha..kira jadi laa tu, mujur ayam tu tak rentung, kalau tak, jadi nasi ayam hangit...hehheheh..kita ni kalau cukup bahan nk masak, memasak tu mmg best la..semua complete, selera pon bagusss....
yg jadi tak syok masak kalo 1-2 bhn takde, nk p pasa malas, balun je laa apa yg ada..rasa pon tak tau nk kate..hehehhe

@Z said...

nyum2...begitu menyelerakan....

kittycat said...

tengok gambaq pun dah tau sedap, tahniah ct!! kmiera pon nak kena try gak ni, errmm bila nak try pon tatau, kih kih kih!!

p/s : setiap kali bukak blog ni mesti nak tengok gambaq rifqy yg atas rumput tu, comei jaa, geraaaammm!!!

nanadanny said...

fuh, complete sume ada...
nasi ayam 1............sedapnya ct!!

CT NORAMIZA said...

yarn - aku mmg x pandai masak yarn, kat umah tu, shaifull yg pandai masak, aku dah surrender awai2 lg :)

az - nak resepi ka?

kmira - nak resepi kalu, bgtau, nnt ct bg.

nanadanny - tunggu aku bukak kedai na, eh nasi ayam sedap ka, aku sedap ni? sedikit confuse di situ.

adoi la, letih baru balik dating ngan mr s ni

juedaniel said...

apa lagiikk.....nanti sesi makan2 kat rumah hang, kasi buat itu nasi ayam la. ada beraniiii??? kuala lumpurrrr aku cabar kauuuuu huahauauau

CT NORAMIZA said...

juedaniel - oklah, bolehlah kot aku sahut cabaran tu, tp kalau x sedap, salahkan tuan punya resepi, kalau sedap lak, salahkan aku yg pandai masak ni ok kihkihkihkih...

yanz said...

ok laa kan, so nanti kalu kita p 'serang' umah ct, menu yg wajib ada ialah: laksa sarawak, umai, n nasi ayam, utk pencuci mulut, agar2 lumut tp jgn boh lumut plk tau dan yang wajib,kek lapis sarawak kehkekeh...okay tuai rumah, setujuuu??? kawan2, sapa setuju, hentak kaki...(bukan aku nmpk ponnnnn)

kittycat said...

*hentak kaki dengan cadangan yan* hihihi!!
ct, kmiera nak rasa agar2 lumut tau, peberet tuuu, nanti nak p makan!! request dari mak buyong nih, ahaks!!

AkuPunyaCerita said...

aku setuju!!! (tp tak hentak kaki, tp angguk2 kepala sambil senyum simpul dan di minda dah terbayang laksa s'wak dan nasi ayam) ishhh...tak sabaqnyaaaa....

erlyda said...

terliurr la pulak tgk nasi ayam tuu.. ;p anda telah ditag sekali lagi

Anonymous said...

wah sedapnya tt....tabik spring toing2 la kt hg, hentak kaki jugakkkkkkkkkk..*gedung gedang gedung gedang...tu diah dengaq dak?* stuju ngan yarn....tt, hg kena bg resipi kt kak mira btoi2...satgi aku takut dia p rebuih daun pandan nk amek jus dia..kuikuikui...! nk tanya agaq2 lumut tu cemana ha?

~effa zulkifly~

♥miss zaza♥ said...

terliur dgn nsi ayam tu...
teringat nasi ayam mak kat umah
oh oh!

CT NORAMIZA said...

effa - :) wargahkahahahka kmira rebuih daun pandan nak ambik jus pandan, gila lawak betoilah, masa dia nak buat tepung pelita dulu kan kihkihkih kahkahkah

miss zaza - nak resepi ker? :) hikhikhik...

♥miss zaza♥ said...

akak,
tenkiu for the comment
u too, get well soon
btw,
would u mind if i link u?

*have a nice day :)

CT NORAMIZA said...

miss zaza - ok, tq. x kisah, dialu2kan. nnt akak link awak gak ok

Anonymous said...

mommyrifqy6704.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading mommyrifqy6704.blogspot.com every day.
personal loans
payday loans online

norhaizan said...

nyumm nyumm sedapnyer..saya jugak yg tak pandai masak..ngehhh3