Monday, May 11, 2009

kepada peragut tegar!!!



gambar dr sini

entry ini adalah 18sx, x sesuai utk yg di bawah umur.

peragut, rasa nak siat2 kulit depa ngan pisau, pastu perah limau, pastu curah garam kat situ, agak2 dia meraung, aku siat lg, ulang lg benda yg sama, sampailah mati dlm seksaan camtu ja. kejam x aku?

aku rasa tu lah cara terbaik nak ajaq dan bagi pengajaran kat golongan peragut ni, dahlah curi duit orang, hp orang, pemalas, x nak keja sendiri, naik motor pun kadang2 motor curi, letak plat no palsu, kadang2 bila x dpt beg orang, boleh pulak hang tendang motor org tu sampai eksiden, ni manusia ke syaitonnirrajim. kalau agak2 x puas hati lg, sanggup plak tarik beg tu sekuat hati, walaupun x dpt duit, tp at least boleh menyakitkan orang tu.

bangang punya orang, pasai pa lah hang nak kena buat org lain sampai camtu sekali. x blh kah hang curi beg org tu ja, yg hang nak kena buat mcm2 sampai org tu terkorban pasai pa? peragut ni mmg betul2 hilang akal, ataupun selayaknya aku rasa perkataan yg sesuai, mmg x dak akal. kalau ada akal, mesti hang dah ada kerja kan.

ni mesti golongan2 yg x pandai masa belajaq, pastu bila dah besaq, x dak keja yg bersesuaian ngan depa, sbbnya jgn kata spm, pmr pun tah2 x lepas, tu sbbnya golongan ni wajib dihina, kalau x hina golongan peragut ni, adalah berdosa :) jgn tiru, tu fatwa aku sendiri hehehehehe...

ini adalah blog aku, ruangan lepas geram aku, so suka hati aku lah nak type apa pun kat sini, aku rasa nak terrrrr aaaaa jjjjaaaaaa nnnnnggggg ja motor peragut tu, biaq depa plak makan divider, ok x? ari tu, kat depan dbkl ni, ada sorang peragut tu kena belasah ngan penguatkuasa dbkl, pastu dtg polis belasah lg, aku rasa cam nak turun ja dr ofis ni, join depa sekali, aku nak pijak dgn high heels aku, terus benam dlm tanah, bolehhhhh????

11 comments:

inabu said...

ha, dikna suka bila kak ct kata golongan peragut ni adalah golongan yg x pandai masa blajaq, mmg betui, motivator pun ada ckp camtuh...contoh org dh kena ragut ialah dikna ngan kaklin, ce*ak* punya peragut jahanam..

CT NORAMIZA said...

dikna - yeayea ada org sokong :) hehehehehe...

Ma'am_Chelsea said...

Hye CT :)

Mmg cedih ngn kes2 ragut yg dah jadik mcm barah kat negara kite nih skang....

Kenape la tgamak peragut2 mgambil ksmpatan ke atas kaum2 wanita yg x bdaya?

Klau dah berani sgt, gi la rompak bank @ letupkan mesin ATM tu... Gerenti hasil pun memuaskan... Ni golongan 'binatang' tu gi ragut wanita2 yg naik motor, yg ntah2 pulangan pun x lepas nak isi minyak motor yg diowg guna nak meragut tu....

Lagi 1 kan, spatutnya kaum2 wanita nih kene ade ksedaran utk kselamatan diri sendiri.. JANGAN TAYANG BEG MASA NAIK MOTOR... Kadang2 ader yg saje2 galas kat tepi & sngkut kat side mirror... Mane x peragut2 jahat tu teruja nak meragut...? Ptutnya jgn bawak beg mase naik motor... Atau pkai sweater utk tutup ape je yg ader kat badan....

Emosional plak lynn biler bace bab nih... Mane x nye... Lynn pun nyaris2 jadik mangsa... Siap bgelut smpai pipi & leher tertoreh ckit ngan pisau peragut giler tu... Trauma tau pas kes tu CT :(

@Z said...

sedih tengok nasib family mangsa ragut baru2 ni..

**kdg2 aku sokong je org awam tibai peragut sampai mati! kalau tak mati, konpem dorang buat lagi kan?**

astaghfirullahalazimmmm.....

atie said...

Memang emosi giler baca kisah peragut sejak akhir2 nih kan miza....Cam takde perasaan je depa tuh...

AiNeRzA said...

Yang meragut tu...x der pegangan agama...agama maner2 pun tidak membenarkan perbuatan terkutuk 'meragut' , 'mencuri' atau 'merompak'... dalam ISLAM sekalipun...susah bagaimanapun diri kita...kita tidak berhak dan tidak sesekali dibenarkan untuk mengambil hak orang iaitu MERAGUT~~MENCURI~~MEROMPAK~~

Anonymous said...

peragut,perogol,penculik..dan suku kaum yang sewaktu dgn nya..memang patut la kalau puak2 ni yang buat jahat masa tu ramai2 pakat bagi sampai mampus,kan?

bukan nak hina,tapi memang depa punya taraf ni lagi hina dari org2 yang meminta sedekah tu!

kalau i memang join je ct dgn pak2 polisi tu mendebik berkali2..kalau boleh i nak terajang anu depa ni..baru tau langit tinggi ke rendah..biar mati pucuk sampai mampus!

sorry,emo lebih2 plak dari tuan tanah..hahaha

regards,

NA

yanz said...

hmm, yg sadis sgt tu, dia ragut pompuan tu smpai meninggal tp dpt ragut rm2 je, bygkan, mmg tak berbaloi rm2 tu dgn nyawa pompuan tu..kesian btol, dh laa pmpuan tu org susah, dia baru pinjam rm5 dr kwn, isi minyak motor pastu rm2 tu nk bli jajan kt anak2 dia kan...sedih baca paper tu...mmg b*b*n btol peragut tu, kalau laa dia bleh berfikir if benda tu jadi kt family dia sendiri..tp org camtu takkan fikir punya lahh....

Anonymous said...

eeeeeee cerita pasai ragut ni mmg rasa nak bunuh org je lah..ni salah sorang mangsanya...duit yg bawak tu x lah byk sgt, RM6 je..yg buat haku geram, nak kena buat ic, lesen, beli hp baru, hbag baru..mmgm BABI!!!!! biaq dia kena swine flu, berakai lah sket kot!!! HAMPEHHHHH...kalu susah mcm mana pun, dia x berhak untuk mengambil hak org lain terutamanya aku yg susah mcm dia jugak..mmg celaka sungguhlah org tu..aku sumpah dia jadi peti ais!!!!!!!!!!!!!!!!!

dikna kena pun teruk, sib baik cina tu baik hati..tolong pinjam telefon umah dia. Kalu tidak mcm mana adik aku nak balik umah tanpa sesen pun duit di tangan..hp lagi dia rembat...dah tu habih luka satu badan..BABIIII

Ayah klinda x kena ragut tapi kes2 mencuri ni lah..dia mai curi periuk belanga yg jadi punca rezeki dia tiap2 hari...mmg aku tak ampun dosa orang tu yang buat kat mak ayah aku...biaq dia cari kat padang masyhar nanti!!!!

akhir kata, pegi jahanamlah kau wahai peragut, penyamun, perompak...BABIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

aku yg sakit hati,

KLINDA

CT NORAMIZA said...

ma'am chelsea - ha? penah jadi mangsa, takutnya, mmg patut pun awak trauma lynn.

az - mmg pun patut dibunuh, tp bukan mahkamah yg judge, kita org awam pakat tibai ramai2, baru puaih hati

atie - mmg x dak perasaan pun, errr maklumlah, belajaq pun x setinggi mana ehehehee....

ainerza - puak2 ni mmg x penah kenai agama, tu jadi gitu

NA - setuju, buat sampai mati pucuk, tp kena siksa secara perlahan2 kat anu dia tu, baru dia berakai

yarn - nak pk apa yarn, dia x dak pelajaran punya orang

klinda - mmg b a b i depa tu, dahlah x dak pelajaran, miskin plak tu, hina plak lg, ish ish ish, awatlah jadi orang, kan baguih kalau jadi binatang

Anonymous said...

mak aii...org geneva betul2 punya marah ni....siap maki hamun lg tu....tp takpe kt org kat sini faham....3 tahun dok negri omputih tu kalau maki pun bkn nya dia org faham...so lepaslah geram anda di blog budak batuk kol kol ni....kepada org geneva....kim salam family anda....RAGUT....ini blh mendatangkan marah ni....ayahanda marah lg tak....p/s : sapa marah akan dijual seluruh nya.....5 dirham