Monday, August 17, 2009

semoga berbahagia...

mcmkan aku plak yg kena cerai ngan laki. :( huhuuu...

semalam masa tgh sibuk2 siapkan porridge rifqy dan sambil2 kemas dapur apa yg patut, sambil2 telinga aku dengaq buletin utama, yaa aku adalah perempuan, dan perempuan boleh buat 10 keja dlm 1 masa walaupun hanya ada 2 tgn dan 2 kaki :) heheheh...eh sorry terlalut plak.

aku rasa frust sgt bila pembaca berita tu bacakan berita yg ustaz dan penyanyi tu dah selamat diijabkabulkan, rasa nak tendang ja tv tu, kalaulah tv tu tv aku, tp aku takut kalau aku tendang tv tu nnt, tiba2 aku lak dpt tendangan percuma dr mr shaifull.

amboi dgn x dak rasa bersalahnya, blh plak berpeluk2 senyum bukan main lg, mcm x penah buat dosa langsung lagaknya. aku bukannya apa, x daklah aku nak jeles atau apa, cuma sejak2 aku dah jadi isteri dan ibu ni, aku rasa mcm seolah2 aku di tempat ex-bini dia lak. aku plak yg rasa sedih, aku terimagine, ari tu masa p mahkamah syariah, anak2 datang ngan mak diaorang, pastu aku jadi sedih sgt bila teringat masa tu, dan bila aku tgk gambaq depa semalam kat tv, bukan main lg.

x palah, hari ni hari dia, mana tau esok lusa apa akan jadi kan. kita hanya merancang, allah yg tentukan semuanya. tp apa yg nyata, aku sedih tgk si pompuan tu buat muka camtu, x terpk ke dia perasaan ex-wife org tu, dgn 4 anak yg dia dah tinggalkan. apa2 pun aku harap si ustaz ni x lupalah nafkah utk anak dan isteri dia tu, jgnlah bila dah dpt yg baru, yg lama dilupakan. yg penting nafkah jalannnnn, jgn buat2 lupa plak ok. adios!

20 comments:

@Z said...

tetiba nyampah tengok aksi dorang kat muka dpn utusan arini..anak ustaz tu 6 org rasanya..

CT NORAMIZA said...

az - yg lg 2 org tu, anak maizawati tu ngan ex husband dia dulu, anak dia dgn akhil hayy itu hanya 4, rasa panasss ja hati, sedih pun ada gak tgk depa berpeluk2, senyum sampai nampak 47 batang gigi pompuan tu, syok kot no ambik laki org

erlyda said...

yer ler..masa dgr berita tu kat buletin utama rasa terkejut sampai terpercik minyak goreng nugget kat tangan huhuhuhuhu

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kita pun emo gaks ... hari tue nafi2 smp nangis2 kat paper .. alih2 betullllllllllllllllll

yanz said...

eeeessshhh....aku pon time dgr tu, otomatik nk jd mcm ultraman laa, nyala2 lampu kt dada, tetiba je aku rasa geram, bengang,sume ada laa, apetah lg tgk gambar pengantin tu renyih lebih2 plk....siap cium2, ye laa, aku tau laa dh sah, tp mcm over plak...siap aku ckp kt anak aku, mama geram ni, mama geram....laki aku lak gelak tgk aku marah2...org laki, mana paham perasaan pompuan....eeeeeee...

♥miss zaza♥ said...

huuu
redha itu susah, tapi indah
kepada x isteri ustaz,
be strong!

yanz said...

td sembang2 dgn kawan, kami tergelak masa kwn tu citer, dulu ustaz tu bg ceramah, dia kan suka guna lagu2, pastu dia guna lagu pompuan tu, ada ayat belakang,dia tukar jd 'tergedik, tergedik'...haaa,tup2 jadi bini dia plk.... hmmm, tu laa dugaan bila masuk dunia hiburan...

bukhairiah said...

geli bc paper hr nie...mluat n sgala macam jenis ada...smlm xtgk berita, so pg nie bila baca paper ala2 cam tkezut beruk la..ei..geli la..dh xminat dh ngan waheeda n ustaz tu..geli geli geli

CT NORAMIZA said...

erlyda - uish sampai camtu sekali :) tp sedihkan, awat dia buat bini dia camtu, sikit pun x rasa sedih :(

CT NORAMIZA said...

diana - tah, siap kata org fitnah lah apa lah, cakap pasal agama bukan main lg si pompuan tu pun, alih2 bila dah kawen ni, sengih sampai 47 batang gigi boleh nampak, boring je

CT NORAMIZA said...

yarn - ahhh depa mmg x pahamkan yarn, kalau kita debat pun x guna, mesti depa kata, dulu pompuan tu mintak cerai, bila dah kena cerai, doklah diam2 kat situ, eee geramnya aku, rasa nak kick out ja tv tu semalam, tp aku takut pastu aku plak kena sidekick :) ekekeke...

CT NORAMIZA said...

zaza - tu lah dik, mintak2 isteri dia kuat dan tabah :)

CT NORAMIZA said...

yarn - tu maksudnya dia teringat kat pompuan tu lah, tu dia sebut2 walaupun tgh ceramah, kalau dia ingat bini dia, mesti dia sebut pasai bini dia, sian bini dia kan yarn, aku teruih jadi mcm otomatik ja smlm, rasa luluh, x tau pasai pa :(

CT NORAMIZA said...

mrs bubu - saya x penah minat ngan diaorang tu, dan sekarang ni bukan takat x minat, x suka, benci semua bercampuq jadi 1 :(

atty's said...

msa dgr berita kat radio pagitadi pun kty sentap je tetiba...terasa..mcm kita lak kena..siannya anak2..dan bekas bini...huhuuhh..

CT NORAMIZA said...

atty - tu lah kty, saya pun rasa cam saya kt tempat dia ja masa dengaq kat buletin utama tu, kebahagiaan dia atas kebinasaan org lain...

nanadanny said...

huh, kan fomfuan tu dh kata, lantak la apa org nak cakap...mungkin dlm ati die dh dapat laki tu, konon die menang laaa....eeeiiii geram aku!!!

honeylanz said...

menyampah jugak.
siap masuk dlm mimpi lagi... hahahaha

CT NORAMIZA said...

nanadanny - ha kan, mcmkan apa lg senyum sampai nampak semua gigi, lapaqnya pompuan tu

CT NORAMIZA said...

has - ada baca kat 1 blog tu (blog lelaki), dia pun menyampah gak ngan 2 org ni, x sangka kan, laki pun x suka ngan cara diaorang ni, overnya masuk dlm mimpi :)