Saturday, January 23, 2010

anniversary

aku tgh confuse ni, anniversary tu count on the day kita akad nikah ke hari kita sanding??? sbb kalau hari akad nikah, masa aku akad nikah tu dah malam sgt, lepas tu balik umah masing2, sampaikan aku nak bergambaq ngan mr shaifull pun x sempat2, mak dia asyik jenguk dlm bilik ajak balik.

padahal masa tu bukannya kami duduk berdua2an pun dlm bilik, ada cameraman lg, ada mak aku, makcik2 aku. tp kalau berdua2an pun apa salahnya kan, alah, mcm x biasa plak, opss terlebih sudah.

esoknya tu, lepas sanding, mlm tu baru mr shaifull tdoq kat umah aku. barulah nak merasa aman sket, x dak org nak panggil2 dah, tp aku plak malu2 kucing nak masuk bilik bila sekali aku tgk kat dlm bilik aku, mr shaifull tgh nak salin baju nak mandi, aku x taulah mandi hadas apa, sbbnya aku mandi kul 7 pg, lepas tu p salun abg wan (tp sama mcm kak wan perwatakan dia), pastu sampailah ke malam dok layan org.

mlm baru ada masa nak mandi, nak bukak sanggul yg dah kejang serupa ketul ais, tp nasib baik sanggul tu cantek :) nnt bila aku rajin, aku letak gambaq kawen yg lawak tu kat sini, mr shaifull selalu gelak bila tgk gambaq kawen tu, dia kata pelamin tu fesyen lama, elehh gelak2, bukannya aku bersanding sorang, dia pun menumpang sekali atas pelamin tu, pangg mau???

kadang2 bila geram sgt dia dok gelak pelamin tu (bukannya nak kesian kat aku arrange benda tu sorang2 sana sini mcm nak mati dia plak dok goyang tuttt kat sarawak), aku jawab ja, alahh pelamin x cantek x pa, pengantin dah cantek, kalau pelamin cantek, pengantin serupa halimah jongang x guna gakkk. err (no offense ok)

14 comments:

zailamohamad said...

zaila pun tak suka tengok gambar kahwin zaila..arghh sumpah tak lawa..tapi alhamdulillah tahun ni dah masuk 5 tahun kami bersama, moga kekal ke akhir hayat (ucapan ditujukan buat akak juga)

zac zirwan said...

anniversary ari declare pon bley kot..hehe

yong said...

hang ni saja ja wat2 confuse....
mesti la hari akadd nikah...

heheheh....
happy anniversary to u n to me too..

mama apih said...

hepi anniversary kak ct. moga murah rezki dan bahaagia hingga ke akhir hayat.

maslinamansor said...

pang jer.... :)

juedaniel said...

cepat le boh gambo kawen. aku tak pernah tgk gambo kawen hang. nak jugak gelakk berjemaah tgk pelamin ihiksss

CT NORAMIZA said...

zaila - aikkk budak ni buat ucapan kat diri sendiri plak :) hehehe oklah, tima kasih

CT NORAMIZA said...

zac zirwan - ari declare couple ka? entah x sempat declare, dating2 terus couple terus tunang terus kawen, maklumlah jarak jauh :)

CT NORAMIZA said...

yong - o mcm tu ka? oklah, anniversary aku 31st of jan lah :) happy anniversary, yeaa aku kawen dulu dr ina :)

CT NORAMIZA said...

dik ayu - insya-allah, terima kasih, dik ayu pun sama gak :)

CT NORAMIZA said...

mas - nak pang ke? :) atutlah

CT NORAMIZA said...

juedaniel - oklah, nnt esok lusa aku letak, blh mintak hadiah kawen kat hang kan :) yea yea

Mrs Azuhaizat said...

apa nak confuse kira hari akad nikah la..tp klu nak kira dari hari tut pun boleh jugak..ha2

CT NORAMIZA said...

suharti - heheheh jawapan mu itu sungguh menggeletek hatiku :) hehehe...