Tuesday, June 8, 2010

apa sebenarnya...

rasa nak buang pc ni ke bawah bila baca pasal shafiah humaira tadi, geram gila babi bila baca cerita saksi yg bgtau dia nampak pemandu teksi haram jadah tu tendang bahu budak tu sampai terpelanting, pastu pijak budak tu, padahal budak tu baru 3 thn umuq dia, bukannya 30 thn yg hang nak buat dia camtu.

kalau berani sgt, p la pukui org yg sebaya hang, nak tgk sapa yg mati? kesian budak tu, jangka hayat hidup dia hanya lbh kurang 3 thn, bila dia lahir (dlm perkiraan aku) bapak dia dah masuk penjara sg buloh atas kesalahan bunuh orang. x sempat nak merasa kasih sayang bapak dia.

mak dia plak, mmg jenis yg jahanam punya orang, elokkkk laki langkah kaki masuk jail, dia plak 'jatuh cinta' ngan pemandu teksi haram jadah tu tadi, takat jatuh hati diam2 dok umah aku x kisah, ni takkkk, jatuh hati siap ada anak plak ngan pemandu teksi haram jadah tu, padahal dgn laki dia yg dlm jail tu pun x bercerai lg.

dahlah keja sbg pelayan kat pusat karaoke, buat hal sampai dpt anak, padahal laki dok dlm jail. pastu anak kena bunuh ngan jantan jahanam tu pun, dia bolehhhhh lg dok pertahankan pemandu teksi haram jadah tu lg, kata jantan tu baiklah, penyayang la, bertanggungjawablah, kalau dah baikkkk sgt jantan tu, x akan keluaq anak tanpa perkahwinan tu la betina.

kalau dia baikkkk sgt, dia x akan pijak anak hang sesuka hati, dia x akan kacau bini org, dia x akan bersekedudukan ngan hang mcm tu saja, siap bgtau lg, sbb jantan tu baikkkkk sgt, depa nak kawen bln 10 ni, aku x tau nak bawak keluaq bahasa apa lg la ngan betina mcm tu.

hang x dak perasaan langsung ka bila anak hang kena bunuh ngan jantan mcm tu? blh lg sebut2 nak kawen ngan jantan tu, ish ish ish, punyala penyayang jantan tu, sampai mati ditendang, dipijak, ditumbuk anak org tu kan. nasib baik la bapak2 lain yg aku kenali x "penyayang" mcm tu, kalau x, dah lama mati budak2 semua kan?

tlg la, jgn jadi jahil mcm tu sgt, jgn nak salahkan org lain, jgn nak salahkan keadaan, sket2 nak salahkan keadaan, cubalah sblm nak salahkan org lain tu, salahkan diri sendiri dulu, barulah blh muhasabah diri, kalau asyik nak salahkan org ja, lbh baik jgn jadi orang, lbh baik jadi binatang!!!!


p/s aku sgt emo, x sampai hati nak baca budak tu kena tendang sampai terlambung, sampai mengadu sakit, sampai lebam, sampai mati...astaghfirullahhalazim..

24 comments:

Bai said...

kalo kita kat keadaan budak tu mcm mana kan kak? tak peri kemanusian :(

mrs shaifull said...

bai - tu la, sampai melambung kena tendang, gila, dahlah kasih sayang pun tandus, mak plak menggatal camtu

maslinamansor said...

mak nya lebih penting nafsu daripada nak nya...

juedaniel said...

ni adalah contoh "cinta itu buta". tu pasal dia buta mata dan buta hati

Nurhayati said...

bongok betul..terus emo gak..huh

Willie a.k.a Reptoz said...

Jahat sungguh manusia itu.

mrs shaifull said...

mas - tah, manusia apa mcm tu..

mrs shaifull said...

xiana - dpt kudis buta baru tau :)

mrs shaifull said...

yati - tu la pasal, susah payah beranak, org lain senang2 je pijak

mrs shaifull said...

willie - tu bukan manusia bro, tp errr entahlah...

nanadanny said...

otak die p letak bwh tapak kaki, xdak rasa sayang pada anak tp pada laki yg x ketahuan hala....

mrsharis said...

betul..terus emo pas baca entry ni. Tk tau nk gelar apa org mcm tu..anak dh mati pun masih nk pertahankan jantan sial tu..

mrs shaifull said...

nanadanny - tahlah julia, aku x blh baca cerita saksi dlm paper tu, aku takut satgi aku tergolong sekali dlm golongan driver teksi tu, aku takut aku 'terbunuh' orang :(

mrs shaifull said...

mrsharis - tah, lapaq jantan sampai camtu sekali

@Z said...

aku tak sanggup bayangkan budak yang baya anak aku kena buat macam tu..cam cilanat je!!!

inabu said...

makkk aiiii, ni betui2 punya maqah ni, sabaq, istighfar byk2, Allah tgh menguji hambaNya tu, kita sedekahkan Al-Fatihah buat arwah adik shafiah yg x berdosa tu...

pusat said...

kenapa mak dia di'offer jadi saksi'? sepatutnya jadi tertuduh....

mrs shaifull said...

az - sbb aku bayangkan anak aku kena camtulah, aku nangeh az, tu bukan cilanat, tp celaka, just imagine bila budak tu bgtau org yg tlg angkat dia masuk teksi tu, dia bgtau sakit, ish aku x blh la jantan tu, kalau dpt mmg aku letak kat teluk guantanamo

mrs shaifull said...

dikna - tu la, x blh nak sabaq sbb buat budak2 camtu, kalau berani sgt, p la lawan ngan israel, nak tgk berdiri ke x "ko" eh termencarut plak

mrs shaifull said...

pusat - tahlah, saksi apa mcm tu, dah sah2 dia dok kata jantan tu penyayang la, baik la, ish kalau dpt mmg aku antaq guantanamo dua2 ekoq tuuuuuuuuu

atty's said...

manusia tade otak je..benornya ..budus..

mrs shaifull said...

kty - kty, saya rasa lbh dr bodoh kot kan?

zailamohamad said...

memang sakit hati bila baca kisah2 macam ni..dunia sekarang ni macam2 boleh berlaku kan akak, dah diorang tu didikan agama yg cetek, ramai berlumba2 nak jadi artis pastu mak pak pon dah xamik tahu sangat pasal anak..ni semua menyumbang kepada berlakunya perkara2 seperti ini *macam buat karanganlah pula komen saya ni*
hehehe

mrs shaifull said...

zaila - amboi, dah blh buat n3 ni :)