Friday, June 18, 2010

projek x :)

sejak aku bergiat dlm projek haram kat ofis ni sejak sehari yg lalu cewahhh, terlupa sat keboringan dan ketensionan di ofis, bukan tension sbb byk keja, tp tension sbb x dak keja dan perangai2 certain people, tp lantaklah, start dr semalam, aku rasa berkobar2 nak mai ofis. hehehehe

mamfuslah, legal ke illegal ke, gasak, sapa suruh sekat, bila sekat, aku rempuh ja lah, heheheh...

last week dlm metro, ada pasal menantu kena dera ngan mertua dia kan, aku kesian ngan budak tu, muda2 lg dah lalui dugaan mcm tu, nama pun manusia kan, mesti ada dugaan. tp kan, yg aku nak timbulkan ni bukan isu menantu kena dera ngan mertua, tp mertua kena buli ngan menantu.

dlm 10 cerita kat mags/paper, hatta di mana2 sekalipun, jarang kita baca luahan hati mertua yg kena buli ngan menantu kan? x tau la kalau hangpa selalu baca pasal mertua kena buli ni, tp aku jarang2 (baca cara p ramlee). selalu kita tengok menantu ja dok cerita keburukan mertua.

padahal aku x rasa di malaysia ni, semuaaaa mertua buli menantu dia. byk gak yg mertua tlg jaga anak, mertua tlg masakkan, mertua tlg basuhkan baju, mertua buat tu mertua tlg buat ni, tp jaranglah mertua nak merungut sampai masuk dlm suratkhabar/mags yg menantu dia buli dia sampai camtu sekali.

tahlah bila bab camni, aku pun x reti nak komen, maybe mertua ni lbh suka pendam perasaan drpd menantu yg suka luah kat sana sini. mmm tahlah, kadang2 ada benda yg kita patut telan dan ada benda yg kita patut luah, betoi dak? tp kalau nak kemam ja, takut lama2 jadi basi...



p/s gambaq yg palinggggg baru, baru sat2 aku snap :) wargahkahakhakka (abg, jgn jeles)

26 comments:

Cik Ruby said...

:) best nya ada bilik sendiri :( Boleh snap gambaq. Macam cek ni..waaaaa...harapan !!!

Ms. Wanniey said...

Projek x????

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

projek x projek apa???????????????????

Byzura Mj (By) said...

saya rasa menantu buli mertua ada..huhuhu. sebab terjadi :P.

akak makin kiut. patut lama hilang :D

Anonymous said...

tema pink hari ni...

Anonymous said...

sy pun turut menjalankn projek haram tu...terima kasih atas jasa Cik X...haha.. ~

maslinamansor said...

projek haram ape...?
nak tau gak..

mrs shaifull said...

ruby - ala snap ja, untung2 masuk gambaq kak emah sekali :)

mrs shaifull said...

wani - awak budak2 mana tau :)

mrs shaifull said...

diana - hehehe nnt la kita bgtau :)

mrs shaifull said...

bai - kiut? pitammmm (adakah gedempol sama ngan kiut, oh tidakkkkkk)

mrs shaifull said...

has - sama kaler ngan blog has :)

mrs shaifull said...

cinderlala - hehehe akak bosan gilak, thanks to ms x too :)

mrs shaifull said...

mas - hehehe ala err x kan x paham2 lg, kan dah accept tu :) ish errr

maslinamansor said...

kak miza leh masuk has punya blog tak... mas tak leh masuk... cam ne nak masuk yer...

Invited only... huhuhu

inabu said...

chewah chewah, amik gambaq nooo, sat nak pi cari bos depa, dan nooo dok bergambaq mcm tu, hahah!!!

attyfir said...

ramai je mertua yang baik ..dan menantu yang baik gak .hehehehe .

mrs shaifull said...

mas - kalau invited only, mmg x blhlah huhuhuuuu nangeh sama2 :(

mrs shaifull said...

inabu - bos tarak la dikna, kalau bos ada, matila :)

mrs shaifull said...

kty - hehehe tul tu :)

Azfaliza Abd Latif said...

bila dipikir2 balik, aku rasa aku dah macam buli mak mentua aku...sbb dia tolong jaga anak2 aku, tolong masak, tolong basuh baju, tolong kemas umah...huwaaa..mak, ampunkan menantumu ini!!!!

Nurhayati said...

wah ape projek x tu..citer ar.
ct kulit awak cantik sangat.. kagum ni.

Zaila Mohamad said...

projek apa tu??
facebook ka??~~soalan bodoh sebab kat opis zaila facebooklah yg kena block..huhuhuuuu

mrs shaifull said...

az - bukan mcm tu maksud aku, tu namanya depa x mau dok diam, depa sendiri yg nak buat, x pa gak, ada give n take, ni x asyik give ja tp x penah take, sian mertua mcm tu, ni x, mmg ambik kesempatan gila2 az, aku x dak niat nak kata kat sapa2, jgn terasa tau

mrs shaifull said...

yati - x payah nak kagum2 lah, tu semua dlm gambar, tp kalau kat luar, mesti awak dh x kagum huhuhuuu

mrs shaifull said...

zaila - budak yg paling pandai adalah zaila :) hehehe...