Friday, October 5, 2012

patutlah aku letih sgt

aku dah dpt jawapan dah tadi. patutlah letih x boleh blah.

situasi 1

aku tgh tdoq, dah pukui 1.30 pagi, wht do u expect, mestilah lena terbongkang dah kan. sekali ada bunyi sayup2 hujung telinga, ish bila masa plak aku set alarm ni (alarm clock aku adalah en sepol/azan dr surau), awainya bunyi, rasa mcm baru tdoq. aku stopkan, aik, baru 1.30, ah tdoq balik. baru letak pala, aduh bunyi lg, oh phone aku ringing rupanya, bkn bunyi alarm, adoi la awat pulak abg tepon di kala pagi ni...

me : hello

abg : hello, a'kum atiey, buat apa tu, tdoq dah ka?

me : tdoq dah la, awat abg?

abg : dak, abg nk mintak no ic mak, abg ada yg depan tu, tp yg belakang x ingatlah

me : oh ingatkan pasai pa (teruih bg no ic mak)


situasi 2

lbh kurang 3 pg, aircond on, kipas pusing jugak, hujan kt luaq, sekali...

rifqy : mommyyyy

me : ya

rifqy :  tolong selimutkan, anak mommy sejuk sangat

ish selimut hujung kaki tu pun nk panggey aku, kalau siang buta x pa lah, ni tgh mlm anak oi, kalau aku nk buat gitu gak, panggey mak tolong tarik selimut, alamatnya beku tang tu ja lah


situasi 3

kt office, tgh buat keja, tepon bunyi

me : hello

en sepol :  hello sayang, apa alamat hotel kita nk pegi ni, abg nk set dlm GPS

me : la, mana la i nk ingat semua bang, google je lah

en sepol : merajuk (mcm aku x tau, merajuk la selalu)

sampaikan benda tu pun nk tanya aku, padahal pc ada, ipad ada, x blh ka bergerak sket, semua nk senang, habih, hgpa semua bersenang senang dahulu dan kini, aku bersusah2 selamanyalah, pang sekoq2 baru tau


situasi 4

tgh buat keja, kt office gak, x dak masa aku nk buat keja office kt umah, ada sms masuk.

adik :  atiey, stg tolg amek beg kt ats na.. beg roda 2..pas2 kasut sukan abg..dgn selipar adik...tq

me : ok

ya allah, nasib la aku ni blh berdiri tegak lg, tp lama2 mau bengkok rasanya. manalah x letih, non stop, 24 hrs, tu x mai request yg pelik2 lg, hadoila...











No comments: